090825: utelåst, kyckling & hallonpaj

den här dagen har varit så lång att..... väldigt lång har den varit. skoldagen känns helt suddig, varför vet jag inte. jag och liza hade i allafall meetup efter skolan och vi tog oss hem till henne. runt 17.00 gick vi och hämtade hennes nya tröja som anlänt till ica. sedan mötte vi lovis vid station och efter en liten promenad kom vi på att vi skulle gå hem och göra hallonpaj. när vi kom till dörren kom liza på att hon hade glömt nyckeln inne och dörren var låst och de andra nycklarna var i stockholm & i frövi.

vi tog oss då upp på balkongen med hjälp av brandstegen, där satt vi sen i två timmar innan thor kom och räddade oss med sitt nya körkort + bil. vi åkte och hämtade nyckeln i frövi och kom sedan äntligen in i huset klockan 21.00 - fyra timmar senare. frusna och hungriga.

nu har vi ätit kyckling och både gjort iordning och ätit våran hallonpaj. det var nog nästan värt väntan måste jag säga. mat är så mycket godare när man är riktigt hungrig. fast... jag gillar mat i alla situationer.

har sovmorgon till 12.00 imorgon ♥ det är vi väl värda, efter denna hårda dag. vad har ni gjort idag då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0