091123: jag tror det bästa om folk, fram tills de visar motsatsen..

Jag tänker lite för mig själv nu, fast det blir ju inte bara för mig själv om ni läser det. Det är konstigt hur musik kan väcka så starka känslor. När man plötsligt hör en låt man inte hört på flera år och minns sist man lyssnade på den.. var man var och hur man mådde då, och så tänker man på hur man mår nu. Vad som har hänt sedan dess.
Jag är glad över hur allting är nu, det känns skönt. Jag vet vad jag vill och det finns ingenting som är riktigt fel just nu. 

Jag längtar till allt som kommer hända nu i december. Födelsedagarna, stockholm, julafton, nyårsafton.. men jag vill inte att det ska bli januari riktigt än. Ett nytt år. Jag vill bara stanna här ett tag för det här året har gått så fort. Men det är ju bara påhittat för att vi ska kunna hålla ordning på våra liv. Året, månaderna, dagarna, tiden. Det förändrar ju ingenting - bara vädret.

Jag ser året såhär:
jan
feb
mars
april
maj
.... osv. så nu är vi längst ner. Snart kommer vi högst upp och börjar ramla neråt igen.
ibland önskar jag att jag var en sån som inte tänker alls.

Det är synd att man inte har en fjärrkontroll som man kan styra tiden med.

later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0